edició 2021
horitzó - josep beulas (santa coloma de farners, girona)

  La primera edició del festival ha estat sobre l’obra del pintor colomenc Josep Beulas sota el tema Horitzó, a la seva població natal de Santa Coloma de Farners (Girona).

  Beulas (1921-2017) és un dels pintors de paisatge més important de la segona meitat del segle XX. Crea una pintura de síntesi al límit de l’abstracció, de paisatges agraris desolats, nus de vegetació, abandonats per l’home i la modernitat, on la línia de l’horitzó uneix l’essencialitat dels seus paisatges. Són pintures de l’Alt Aragó i els Monegres, d’hortizons amplis en els quals pesa la separació del cel i la terra.

  L’any 2021 s’ha commemorat el centenari del seu naixement i el festival ha reivindicat el valor de la seva obra i la seva personalitat, un home senzill que estimava l’art i l’entorn on es trobava. 

  Fragment del documental Aún Pinto. Beulas: retrato a los 95 años. Sally Gutiérrez, CDAN 2019.

fotografia

  Fotografies de David Rueda i Aida Vargas.

programació

graella

divendres 3

Artista   EscenariHora
NATALIA FERNANDES   Casa de la Paraula (interior)18:30h
CARLES MALLEU, GLÒRIA ROVIRA i ARIADNA SARRATS   C. Lluís Mon (Jardí de la Ratafia)18:30h
NIL VERDÚ i PAULA RÍSQUEZ   Casa de la Paraula (exterior)19h
AZUCENA MOMO   Casa de la Paraula (exterior)19:30h
TANIA GONZÁLEZ   El dipòsit20h

dissabte 4

Artista   EscenariHora
NATALIA FERNANDES   Casa de la Paraula (interior)17h
CARLES MALLEU, GLÒRIA ROVIRA i ARIADNA SARRATS   Biblioteca Joan Vinyoli17h
NIL VERDÚ i PAULA RÍSQUEZ   Biblioteca Joan Vinyoli17:30h
OSKAR LUKO   Parc de Sant Salvador17:30h
JOSÉ DAVID CERDA i JULIE TARTAGLIA   Parc de Sant Salvador18h
AGNES BALFEGÓ   Casa de la Paraula (exterior)18h
OSKAR LUKO   Parc de Sant Salvador18:30h
CARMEN MUÑOZ   Casa de la Paraula (exterior)18:30h
JOSÉ DAVID CERDA i JULIE TARTAGLIA   Parc de Sant Salvador19h
AGNES BALFEGÓ   Casa de la Paraula (exterior)19h
ONA MESTRE, LAURA VILAR i PABLO ARIAS   Plaça Farners19h
CARMEN MUÑOZ   Casa de la Paraula (exterior)19:30h
TANIA GONZÁLEZ   Plaça Farners19:30h
AZUCENA MOMO   Casa de la Paraula (exterior)20h
ONA MESTRE, LAURA VILAR i PABLO ARIAS   Plaça Farners20h

escenaris no convencionals

Casa de la Paraula
C. Lluís Mon (Jardí de la Ratafia)
El dipòsit
Biblioteca Joan Vinyoli
Parc de Sant Salvador
Plaça Farners

reconeixements de premis

   El festival 15m2 juntament amb l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners, va fer un lliurament de premis remunerats amb 4 categories:

– Premi Interpretació

Carmen Muñoz – Estudio sobre la histeria

– Premi Creació Escenogràfica

   Azucena Momo – Transicions

– Premi Arrel i Memòria

   Agnes Balfegó – EIXOS

– Premi Públic

  Nil Verdú i Paula Rísquez – Crit d’arrel

  El jurat estava integrat per un membre de la Comissió de l’Any Beulas, una persona del sector de la dansa vinculada al municipi, una persona del sector professional de la dansa a Catalunya i un crític de dansa contemporània.

– Quimeta Camí, membre de la Comissió Any Beulas
– Maria Buenavida, directora del Centre de dansa d’Art, de Santa Coloma de Farners
– Xevi Dorca, president de l’Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya
– Jordi Sora, crític especialitzat en dansa contemporània

coneixement i territori

conferències en línia

sense horitzó d'espera

dimarts 17 d'agost, 17h

conversa i debat amb LAURA LLEVADOT (professora de filosofia contemporània; ub, barcelona)

activitat gratuïta, conferència en línia amb la plataforma zoom (en català)

La idea d’horitzó ha jugat un paper unificador tant en l’art occidental com en la filosofia. Essent, en primera instància allò que separava dos elements, el cel i la terra, la mar i el cel,… amb la introducció de la perspectiva i de la representació l’horitzó esdevé el lloc d’unificació en la perspectiva d’un subjecte, o bé un operador fictici capaç d’unificar punts de vista diferents. La contemporaneïtat, però, posa en qüestió aquesta idea unificadora i que alhora sempre es posposa en la mesura en que fuig quan hom si apropa. Vinculada a la idea de futur, d’espera i de projecció, la desaparició de l’horitzó en l’experiència contemporània testimonia l’apertura a una vida sense unitat projectada però no per això menys valuosa.

 Laura Llevadot

 Professora titular de Filosofia Contemporània de la Universitat de Barcelona. Dirigeix el Màster de pensament Contemporani i Tradició Clàssica a la mateixa Universitat. Fou directora i impulsora del Festival de Filosofia «Barcelona Pensa». Especialista en el pensament de Derrida, Kierkegaard i el pensament francés contemporani. Actualment dirigeix la col.lecció de «Pensament Polític Posfundacional» (Gedisa) on ha publicat recentment: «Jacques Derrida: Democràcia i sobirania» (Gedisa, 2020). Acaba de co-editar amb Xavier Bassas, «Pandémik. Perspectivas posfundacionales sobre contagio, virus y confinamiento» (NED, 2021).

la utopía del horizonte en el arte contemporáneo

dimarts 24 d'agost, 17h

conversa i debat amb ROBERTO RAMOS DE LEÓN (documentalista cultural; cdan, osca)

activitat gratuïta, conferència en línia amb la plataforma zoom (en castellà)

L’horitzó, aquell espai on territori i paisatge es fonen, és un lloc que mai aconseguirem. L’obra de Beulas reflecteix aquesta essència, l’esperança d’emulsionar la geografia (en el seu sentit etimològic) i la construcció cultural, és a dir, el paisatge. Des dels seus quadres, saltem algunes línies de treball amb el paisatge en l’art contemporani de les últimes dècades.

 Roberto Ramos de León

Documentalista especialitzat en el sector cultural, és responsable de l’INDOC, Centro de Investigación, Documentación y Cooperación del CDAN, el Centro de Arte y Natura de la Fundación Beulas, a Osca. Ha treballat en diferents programes de suport a artistes i professionals de la cultura, així com en projectes de cooperació cultural internacional, tant a Europa i Amèrica. Ha estat també docent en diverses universitats, principalment en matèria de professionalització artística.

festival15m2

quadern de text

obra de síntesi

   Quadern de text anomenat Obra de síntesi, dins les activitats de Coneixement i territori del festival. Un recull de textos per aprofundir i apropar-se a l’eix temàtic del festival des d’un altre llenguatge. El document inclou, entre d’altres, una conversa amb la Quimeta Camí, vídua de Josep Beulas; i dues entrevistes fetes als artistes convidats d’aquesta edició, Oskar Luko i Ona Mestre, per compartir la seva forma d’entendre la creació escènica.

15m2_festival15m2

   Índex

pròleg
editorial
     agraïments
conversa amb quimeta camí
     la gent jove s’ha de cuidar
roberto ramos de león
     la utopía del horizonte en el arte contemporáneo
javier bustamante enriquez
     porosidad
entrevista amb ona mestre
     ballar és transformar
entrevista amb oskar luko
     l’escolta. tot està en tot
edició 202: horitzó – josep beulas

acció participativa

#elteuhoritzódeSCF

del 17 d'agost al 4 de setembre

acció de creació comunitària #elteuhoritzódeSCF

#elteuhoritzódeSCF és una activitat de creació comunitària sobre els horitzons de Santa Coloma de Farners, una acció artística individual i col·lectiva en forma d’exposició fotogràfica a través de les xarxes socials.

Sota el concepte d’horitzó neix una creació compartida d’imatges a través dels horitzons de Santa Coloma de Farners. El punt de partida és la línia imaginària que separa la terra del cel quan es miren des de lluny, una línia que uneix i delimita dos espais, pensant en això no només com a concepte d’horitzó, sinó com a oportunitat per a crear vincles entre espais i límits. Així, les imatges poden ser fotografies reals fetes des del municipi de Santa Coloma de Farners, o fotografies de microcreacions (collage, pintura, dibuix, muntatge, etc.) que representin o facin referència al municipi.

Un treball de participació ciutadana a través de la comunitat virtual, per exposar i compartir fotografies o microcreacions sota el coixinet #elteuhoritzódeSCF.

#elteuhoritzódeSCF

façana de La Casa de la Paraula, antic edifici modernista de Can Gironès, construït l’any 1904

#elteuhoritzódeSCF

cara nord del campanar de l’ermita de Sant Andreu de Castanyet (s. XIII). campanar de planta quadrada i coberta piramidal, amb finestrals d’arc de mig punt

#elteuhoritzódeSCF

Trias, suport de gasa i cartró, amb farina, garrofa i sucre ros

#elteuhoritzódeSCF

jardí de La Casa de la Paraula

#elteuhoritzódeSCF

Temps (Vent d’aram, 1976), poema de l’itinerari poètic de Joan Vinyoli

10 projectes de microdansa

Azucena Momo

Transicions

Divendres 3   Casa de la Paraula (jardí)19:30h
Dissabte 4   Casa de la Paraula (jardí)20h

Estar constantment entre la sortida i l’entrada, dos moviments que mai deixen d’esdevenir. Una pertinença a dins i una voluntat d’habitar i d’existir a fora. La tradició ens acompanya com un llegat d’horitzons personals però també comunitaris, que s’emmarquen en un paisatge i en una llengua.

Escultures de vímet provinents de Sembra, peça creada a l’agost del 2020 per l’artista i artesana Ona Trepat Rubirola.

Azucena Momo

Nascuda a Figueres (1992), viu al bosc. S’ha format en el camp de les Humanitats i el Periodisme. Té un Màster en Estudis Teatrals (UAB, IT). Escriu poesia i textos breus per ser escenificats. Balla. Des de sempre i de mala manera. Aquesta passió la porta a investigar les possibilitats de les paraules quan es desmembren en cos i veu sobre un espai escènic que les transmuta.

fitxa artística

Dansa i textos: Azucena Momo
Disseny d’espai i escultures: Ona Trepat Rubirola
Músic: Laia Pujol
Mirada externa: Maria Mora
 
Durada: 15 min.

Fotografies: Ona Trepat Rubirola i Azucena Momo

Agnes Balfegó

EIXOS

Dissabte 4   Casa de la Paraula (terrassa)18h
Dissabte 4   Casa de la Paraula (terrassa)19h

L’horitzó, separació binària entre el món terrenal i el món espiritual. Entre el pas del temps i l’atemporalitat. La matèria i l’efímer. I ens sorgeix la necessitat de travessar-lo, de perforar-lo, i imaginar nous eixos per poder ampliar la mirada i poder transitar pels dos Mons amb més llibertat.

Agnes Balfegó

Intèrpret i co-creadora (1992, Tarragona). Finalitza el seu Grau de Dansa a Institute of the Arts Barcelona on es forma amb dansa, teatre i veu. Actualment es bailarina de l’elenc de “Gran Bolero” (Premi Max 2020) de Jesús Rubio Gamo i amb anterioritat ha treballat amb Teatro del Temple i Roberto Olivan, Poliana Lima, Valleto Company, Colectivo la Imperfecta i altres projectes com a creadora al Festival Terramar, Tanzspeicher theater o Choresoscope ’21. Actualment col·labora amb Leandro Cánepa.

Leandro Cánepa

Co-creador (1984, Buenos Aires). Il·lustrador i artista multidisciplinar, graduat amb Direcció de Cine a la CIEVYC de Buenos Aires forma part de l’equip de fotografia de la co-producció de Wim Venders «Un tango más». Com a realitzador audiovisual a Canal Encuentro i com a director del departament audiovisual de la Universitad Nacional de San Martín. Operador durant 4 anys al Teatro San Martin i projectorista i programador del Cine del CC Plaza San Martín. Actualment col·labora amb Agnes Balfegó.

fitxa artística

Coreografia i interpretació: Agnès Balfegó Brull
Concepte i acompanyament artístic: Leandro Cánepa Alonso
Text: Lliure interpretació del poema «El lenguado» Cosas del cuerpo de José Watanabe
Acompanyament artístic: Leandro Cánepa Alonso
Música: «Fratres» de Arvo Pärt, Angela Yoffe, Vadim Gluzman
Mirada externa: Ivan Montardit
 
Durada: 17 min.
15m2_microdansa
15m2_microdansa

Fotografies: Leandro Cánepa

José David Cerda i Julie Tartaglia

EME - Fugaz de la memoria

Dissabte 4   Parc de Sant Salvador18h
Dissabte 4   Parc de Sant Salvador19h

Una peça que conjuga la poesia i la dansa contemporània per recrear atmosferes contemplatives en diferents paisatges, amb la finalitat de recrear diverses analogies entre el moviment i la pèrdua de la memòria.

José David Cerda

Co director de la cia. Puntos de Partida, co director de el Encuentro de Artes Escénicas La Carpa i membre de l’Associació Cultural Colectivo Tac Tiq; Desde 2015 ha presentat el seu treball escènic i creatiu en festivals i centres culturals de Canadà, Alemanya, França, Espanya, Colòmbia, Costa Rica, El Salvador, Paraguai i Argentina. Actualment viu a Espanya on co produeix i co crea amb diversos projectes.

Julie Tartaglia

Co directora de l’Associació Cultural Colectivo Tac Tiq, educadora social i artista plástica francesa. Desde 2017 ha presentat el seu treball como a creadora i intèrpret en festivales i centres culturals de Mèxico, Costa Rica, El Salvador, França i Espanya. Actualment es coordinadora d’arts escèniques en el projecte Mascanada 6 i co creadora en la cia. Puntos de Partida.

fitxa artística

Idea original i concepte: José David Cerda
Coreografia: José David Cerda 
Intérprets y co creadors: Julie Tartaglia, José David Cerda i Coralie Arnoult (Substitució) 
Text original: Clara Centenera Ribas 
Vestuari: Coralie Arnoult 
Diseny de vestuari: José David Cerda 
Diseny sonor i edició musical: Palofierro Music 
Música original: Lotuseter de Haron, La flor de la biznada de Ampersan i Planet Caravan de Black Sabbath 
Veu: Clara Centenera Ribas 
 
Durada: 16 min.

Fotografies: Alexis Escobell

Natalia Fernandes

ANATOMÍA Y ESTRATEGIA

Divendres 3   Casa de la Paraula (sala exposició)18:30h
Dissabte 4   Casa de la Paraula (sala exposició)17h

L’espai és una invenció de la ment. ANATOMÍA Y ESTRATEGIA és una experiència d’atenció prolongada i contínua perquè el cos pugui reflexionar sobre la seva existència, un espai entre la naturalesa i el raonament, entre la construcció social i l’instint.

Natalia Fernandes

Sóc ballarina, coreògrafa i professora de dansa. Sóc Brasilera de Sao Paulo, i establerta a Madrid des de 2017. La meva formació en dansa es dóna entre el Brasil i països d’Europa, Orient Mitjà, Àfrica i els EUA. És en aquesta barreja que reconec les meves eines creatives, les meves petites invencions, ficcions i desitjos. L’exercici de la docència i la tasca com a intèrpret és el que nodreix la meva creativitat i impulsa les meves petites creacions. En aquest equilibri no-estàtic de les coses és on el meu cos balla.

fitxa artística

Creació: Natalia Fernandes
Música: Rodrigo Ramos
Col·laboradors: Gonçalo M Tavares, Agustina Arán, Jeronimo Bittencourt, Laura Kumin, Clarissa Sacchelli, Barbara Faustino, Isabela Rossi, Dakota Comin, Natalia Mendonça, Guillermo Weickert i Gonçalo Marcelo
Agraïments: Festival Ellas Crean, Concha Fernandez, NF – Nieves Fernandes, Angela Cuadra, Laura F Gibellinni, Certamen Coreográfico de Madrid, Pasoa2, Musiberia, Rua das Gaivotas, Teatros Canal/Centro de Danza Canal, Compañía Nacional de Danza i Coreógrafos en Comunidad/Conde Duque
 
Durada: 20 min.
15m2_microdansa

Fotografies: Alvaro Oliveros (a dalt) i Agustina Aran (a baix)

Carmen Muñoz

Estudio sobre la histeria

Dissabte 4   Casa de la Paraula (terrassa)18:30h
Dissabte 4   Casa de la Paraula (terrassa)19:30h

Una dona que invoca els cossos dels seus referents passats cap a la seva intuïció present. Permetre, transcendir els cossos, cedir i deixar-se posseir per ells, esbrinar el que està ocult i construir-se sobre les seves cendres. Un viatge iniciàtic des de la lucidesa del cos fins al seu deliri histèric. Una travessa de cos, paraula, passat, destinació… i el que s’escapa.

Carmen Muñoz

Comença la seva formació en dansa a Úbeda (Jaén). Realitza els seus estudis de dansa espanyola i flamenc en els Conservatoris de dansa de Granada i Madrid. És becada per formar part de el Centro Andaluz de Danza de Sevilla durant dos anys. Llicenciada en coreografia i interpretació pel CSD de l’Institut de Teatre de Barcelona. Comença la seva trajectòria professional en la jove companyia Nosolodanza de Còrdova sota la direcció de Núria Leiva i posteriorment treballa en companyies com Estévez-Draps, Juan Carlos Avecilla Cia de Dansa, La Fura dels Baus, Cia Pol Jiménez, Juan Carlos Lérida i Cia José Manuel Álvarez. Moguda per una inquietud creadora, compta amb peces pròpies, com «Catalina Meva», «Sarabande», «Limbo» o «Balls de histèriques» que han estat seleccionades i premiades en diferents convocatòries i han tingut i tenen un rellevant recorregut. Compromesa amb l’art actual, amb la seva creació, investigació i difusió forma part del Col·lectiu Les Empiricxs.

fitxa artística

Direcció, creació i interpretació: Carmen Muñoz
Assessorament dramatúrgic: Salvador S. Sánchez
Música: Reserva Espiritual de Occidente REO
 
Durada: 16 min.
15m2_microdansa
15m2_microdansa

Fotografies: Anna Mas

Tania González

No Es Correr

Divendres 3   El dipòsit20h
Dissabte 4   Plaça Farners19:30h

‘No Es Correr’ ens proposa un trànsit pausat cap a l’origen, el nucli, l’arrel, aquest espai-temps on emergeix l’acció i el cos crea. Quina és la relació entre la línia i el gest, l’observació i el tacte, la permanència del que és material enfront de l’efímer del moviment?

Tania González

Coreògrafa, intèrpret i investigadora transdiciplinar. En els seus treballs combina mètodes etnogràfics amb la investigació somàtica, la improvisació i la composició instantània. Titulada en Dansa Espanyola pel Conservatori de Dansa de Madrid i Doctora en Antropologia Social per la Universitat d’Estocolm, ha cursat estudis de dansa contemporània a Tanzfabrik Berlin. En l’actualitat és alumna del Màster Performance Practices en Artez, Holanda.

fitxa artística

Idea, coreografia i interpretació: Tania González
 
Durada: 20 min.
15m2_microdansa
15m2_microdansa

Fotografies: Lucas Damiani

Nil Verdú i Paula Rísquez

Crit d'arrel

Divendres 3   Casa de la Paraula (terrassa)19h
Dissabte 4   Biblioteca Joan Vinyoli17:30h

“Ens costen d’entendre les paraules dels arbres. No sentim la terra com demana ajuda, i menys sentim com necessita la nostra reconnexió amb ella. Quan té por és quan potser sentim el crit, però qui és l’arrel del problema?

El temps passa, som arrels i no ho sabem.”

Nil Verdú

Mestre de música a l’escola pública i pedagog especialitzat en música. Intèrpret guitarrista de jazz i música moderna. Estudiant del títol superior de música a l’ESMUC. Combina la docència amb la interpretació en diversos projectes com a líder i com a acompanyant. Interessat especialment en la interrelació de les diferents expressions artístiques per promoure l’art com a via de transformació i aprenentatge.

Paula Rísquez

Formada en Coreografia i interpretació al Conservatori Superior de Dansa de l’Institut del Teatre de Barcelona. Actualment creadora en diferents festivals i professora de dansa contemporània al Centre de dansa d’Art. També participant com a directora artística en el projecte «Festival of Love» dins Europa Creativa.

fitxa artística

Direcció: Nil Verdú i Paula Rísquez
Intèrpret guitarrista i compositor: Nil Verdú
Intèrpret ballarina i coreògrafa: Paula Rísquez
Escenografia: Nil Verdú i Paula Rísquez
Assistència tècnica: Maria Buenavida
Poema: «Invocació» de Raquel Santanera i «Altra aurora per a nosaltres» de Miquel Martí i Pol
 
Durada: 20 min.
15m2_microdansa
15m2_microdansa

Fotografies: Laia Giménez

Carles Malleu, Glòria Rovira i Ariadna Sarrats

(Im)perfecte

Divendres 3   C. Lluís Mon (Jardí de la Ratafia)18:30h
Dissabte 4   Biblioteca Joan Vinyoli17h

Una utopia relacional en 4 capítols – #Solitud #Centre #Dilema #Afectes – . (Im)perfecte tracta sobre diferents experiències vinculars, des de l’aïllament a la trobada amb l’altre. Un recorregut per diàlegs frustrats i d’altres amorosament fluids.

Carles Malleu

Historiador de l’art, especialitzat en art de l’Àsia oriental. Postgraduat en Educació i Moviment per l’Institut del Teatre. Docent Montessori. Formació en dansa contemporània i improvisació a l’Escuela Mayor de Danza de Madrid i a l’Escola Municipal de Dansa de Celrà. Intervé al Festival Pepe Sales (Girona) amb Mariona Ginés. Creació i interpretació del solo “fràgil” (Ateneu de Celrà, 2020).

Glòria Rovira

Doctora en Ciències de l’Activitat Física. Docent i investigadora en el camp de la pràctica conscient a la UdG. Formada en dansa contemporània i improvisació. Formà part de la cia Romonovo (2008-2011): “A tres tiempos en la abstracción”,“Transversal”, “Tránsitos-Estados” i “Tránsitos 1ª”. Organitza el projecte “Accions Perfòrmiques” (2012) de dansa comunitària. Creació i interpretació del solo “BUIT/Void”(2016).

Ariadna Sarrats

Doctorada en Ciències de la Salut. Formada en dansa clàssica, tradicional i contemporània, especialitzada en improvisació. Destaca els treballs de creació pròpia «Rendició» (2020), «HÖH» (2016), «Red-Ox» (2015) i L’Estesa (2011). Participa al XXV Festival Ara Poesia (Girona, 2021) amb l’espectacle «Verba Volant». Col·labora en projectes de recerca de nous materials docents a través del moviment.

fitxa artística

Creació i interpretació: Projecte Tília (Carles Malleu, Glòria Rovira i Ariadna Sarrats)
 
Durada: 20 min.
15m2_microdansa

Fotografies: Mar Ximenis

Oskar Luko

ENTRE (prep.)

Dissabte 4   Parc de Sant Salvador17:30h
Dissabte 4   Parc de Sant Salvador18:30h

Un paisatge de cel i terra i el seu horitzó, la frontera entre la matèria i el buit, la línia que separa el que es troba a l’ombra del que està il·luminat, aquest so elàstic i trencadís entre una nota i una altra. ENTRE (prep.), és com una falca que fiquem en aquests llocs, espais, estats, instants entre alguna cosa i una altra cosa diferent per a amplificar-los i habitar-los i ballar en ells.

Oskar Luko

Actor, performer, ballarí, funda el seu treball sobre quatre pilars: Body Weather, Six Viewpoints, Aikido i Art as a vehicle. Membre de Kabia Teatre, col·laborador de Ars Performance lab. i fundador de cía. Blanco Roto. Com intèrpret participa en diverses obres de teatre i espectacles de dansa i desenvolupa els seus projectes performatius personals: «Les petjades que deixa un cant», «Basic#1, #2 & #3», «To be high» i «El Miting». A mes a mes participa en múltiples improvisacions amb músics Free Improvisation.

fitxa artística

Creació i interpretació: Oskar Luko
Producció: Última vèrtebra
Col·laboració: nunArt Creacions
Amb el suport de: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya
 
Durada: 18 min.
15m2_microdansa

Fotografies: Roberto Domínguez (a dalt) i Alejandro Alfonso (a baix)

Ona Mestre, Laura Vilar i Pablo Arias

Retorn

Dissabte 4   Plaça Farners19h
Dissabte 4   Plaça Farners20h

En el silenci, la mirada en l’horitzó. L’escolta de la distància en l’horitzó, em retorna a la presència de l’experiència. I en cada instant de retorn, construeixo la presència per un altre horitzó. Quan miro un horitzó, estic veient cada punt entre ell i jo, existeixo en tot aquest espai que ens uneix, la distància és propera, és viure un constant retorn a mi, així que sempre hi sóc! És un créixer a la vida des de la seva presència, amb la presència de tots els horitzons!

Ona Mestre

Nascuda a Barcelona. Ballarina, coreògrafa i pedagoga de dansa-teatre. El treball que desenvolupa és fruit d’una llarga trajectòria artística, pedagògica, d’investigació i experimentació amb diferents sistemes i disciplines a la recerca del flux intern de la creativitat: el Sistema Conscient per a la Tècnica de Moviment de Fedora Aberastury, (amb Yiya Diaz y Julia Comesaña), el Katsugen (Katsumi Mamine) i veu-cos (Sjabbe van Selfour). Imparteix tallers de Consciència del cos i Dansa Creativa amb diferents col·lectius i acompanya processos de creació.

Laura Vilar

Ballarina, creadora, docent i investigadora en dansa contemporània. Grau Superior en Humanitats per la UAB i Màster en Recerca Artística i Disseny EINA i UAB. Estudiant de doctorat a la UAB en filosofia de la dansa amb la recerca artística en curs «Voyager» (solo). Codirectora de nunArt Guinardó, coordinadora de la Formació Professional de l’escola Area de Barcelona i docent en diversos àmbits a l’Institut del Teatre de Barcelona.

Pablo Arias

Nascut a Buenos Aires, Argentina, 1978. Des del 2001 radicat a la ciutat de Barcelona. Membre de l’associació d’Arts plàstiques ACEA, Barcelona. Cofundador, cantant, músic i compositor del col·lectiu Negritos. Creador amb dansa lliure del projecte Música en Vivo a Barcelona i Illes Balears. Des del 2016 participa en diferents projectes relacionats amb l’expressió corporal al costat de Ona Mestre i Laura Vilar.

fitxa artística

Creació i interpretació: Ona Mestre, Laura Vilar i Pablo Arias
Producció: Última vèrtebra
Col·laboració: nunArt Creacions
Amb el suport de: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya
 
Durada: 20 min.

Il·lustració: Delphine Boghos